close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נותרנו להתמודד לבד

אסף גולןכג שבט, תשעב16/02/2012

תקיפת השגרירות בהודו היא רק הסנונית הראשונה במסע טרור איראני. ההשלמה העולמית עם הגרעין וההתעלמות הכמעט מוחלטת מהקריאות האיראניות להשמדת ישראל, מחייבות את הממשלה לשקול התמודדות עצמאית ונועזת מול איראן

תגיות:

תקיפת השגרירויות הישראליות בחו"ל מהווה צעד נוסף במלחמה החשאית הנגדית שמנהלים מולנו חיזבאללה ואיראן. הפעם, הדיווחים על אימונים של יחידת 'קודס', יחידת העילית האיראנית שאחראית על הוצאה לפועל של פיגועים בעולם, נמסרו על ידי איראן עצמה שבוע לפני התקיפה. על פי הפרסום ב'מקור ראשון' אחד מבכירי משמרות המהפכה הדליף את דבר האימונים הללו לרשתות ערביות, כשהוא מציין שהאימונים מלווים מקרוב על ידי בכירי משמרות המהפכה. האיש, שהתראיין לרשת 'אל ערבייה' אף ציין כי מדובר באימון משמעותי שמטרתו עימות עם ישראל.

הרפובליקה האסלאמית החליטה, לא רק להשיב לחיסולי המדענים והבכירים שבוצעו על אדמתה, אלא לפרסם את הכוונות הללו לפני התרחשותן בהפגנת בוז עמוקה ליכולותיה הביטחוניות של ישראל. חמור מכך: הבוז מופנה גם למעמדה המדיני בעולם. זהו חלק מההערכה של ראשי המשטר האיראני שהתגרויות מהסוג הזה יעברו בשתיקה עולמית.

המשטר הרצחני, שקורא מעל כל במה אפשרית לחיסולה של ישראל - כפי שחזר ועשה השבוע בחגיגות ה-33 למהפכה - הפנים שאף מעצמה לא תעמוד לצד ישראל מעבר למס שפתיים אותו תשלם, ולכן, כמעט בגלוי, עבר משלב הדיבורים לשלב המעשים.

הבנה זו מחייבת את קברניטי המדינה ואזרחיה לקחת בחשבון שתקיפת השגרירות אתמול היא רק הסנונית הראשונה במסע טרור איראני שמתוכנן במפקדת משמרות המהפכה.

מסע הטרור, שעלול להתמקד בעיקר במטרות 'רכות' כמו שגרירויות ישראל בחו"ל, אסור לו שיעבור מצד ישראל בשתיקה. מדינת האייתולות חייבת לשלם מחיר מקביל, שייצור מאזן חדש בינה לבין ישראל. יצירת מאזן אימה היא מטרה מדינית חשובה מול המציאות בה ארה"ב והמערב השלימו עם פרויקט הגרעין האיראני כשהם מסתפקים בסנקציות כלכליות חריפות – אך חסרות תועלת ללא תמיכת סין ורוסיה.

ההשלמה העולמית עם הגרעין וההתעלמות הכמעט מוחלטת מהקריאות האיראניות להשמדת ישראל, מחייבות את ממשלת ישראל לשקול התמודדות עצמאית מול איראן. החתירה ליצירת מאזן אימה אמיתי חייבת להישען על כוח האדם וכלל המערכות שנמצאות בארץ. בין השאר, ייתכן אף שעל ישראל ליזום מהלך מרתיע וכוחני שיבהיר לאחמדיניג'אד וחמינאי כי ידה הארוכה של ישראל לא תעצור רק במדעני הגרעין האיראנים, אלא תגיע לכל בונקר חשאי אחר במזרח התיכון.

נקיטת יוזמה כזו עלולה להגדיל עוד יותר את העימות המדיני עם ממשלו של אובמה ועם האיחוד האירופי, אלא שהאינטרס הלאומי מחייב אותנו להקשיב רק לצרכי הקיום שלנו, גם אם במחיר של חוסר הזמנה למסיבות קוקטייל ופוטו-אפ בבירות המערב בשנים הקרובות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה